020 763 0840
eService
Officefood
Nieuwsbrief

Business & IT Services

Werk efficiënter met schaalbare IT-diensten

Eenvoudig (online) samenwerken, documenten delen en altijd de juiste informatie bij de hand. Waar je ook bent. Bespaar tijd, kosten en ga voor meer werkplezier: werk efficiënter met de Business & IT services van Ricoh.

 

Digitale factuurverwerking

Een eenduidig facturatieproces. Met meer inzicht, tegen lagere kosten. Ontdek het voordeel van digitale factuurverwerking.

Digitaal documentbeheer

Documenten slim archiveren, zodat je altijd en overal toegang hebt tot de juiste informatie. Je maakt het waar met digitaal documentbeheer.

Managed Print Services

Jouw printer- en softwarebeheer, volledig ontzorgd. Met de zekerheid van altijd werkende apparatuur en tevreden gebruikers. Bekijk onze Managed Print Services.

Productieprint services

Optimaliseer je grafimediabedrijf of centrale repro, met software voor een efficiënte workflow en uitgebreid advies om alles uit je technologie te halen.
Business case

Topkantoor Repro Creatief

Topkantoor Repro Creatief B.V. ziet kansen in de huidige repro-grafische markt, met name de focus op personalisatie. Dit vindt Eric Buscher, Eigenaar. De huidige situatie kon deze groeiende vraag niet beantwoorden in verband met verouderde machine. Daarom heeft hij het Ricoh Business Center om advies gevraagd. De specialisten van Ricoh Business Center hebben een vakkundig advies gegeven dat aansluit op groeistrategie en de vraag vanuit de markt.

Bekijk case

“Ricoh levert persoonlijke service, denkt met je mee om zo samen tot de beste uitkomst te komen. Dit vergt flexibiliteit en vakkennis.”

Eric Buscher, Eigenaar van Topkantoor Repro Creatief

Business case

Hekkelman Advocaten

Hekkelman advocaten is gespecialiseerd in arbeidsrecht, ondernemingsrecht, overheid en vastgoed en familie- en erfrecht. Partner in printbeheer is het Ricoh Business Center. “Omdat er dagelijks veel documenten worden gedeeld met onder andere rechtbanken, Raad van State, UWV en klanten is het zaak dat de uitwisseling ervan zo efficiënt mogelijk verloopt,” aldus Janine Huijsman, stafmanager ICT, Marketing & Facility. Verbrugge International B.V. is een toonaangevende havenoperator en transporteur in het strategisch hart van Noordwest-Europa, vlak aan de kust van de Noordzee. Vanaf de start in 1958 zijn we gespecialiseerd in distributie, opslag en overslag van diverse goederen. Partner in printbeheer en digitalisering is hét Ricoh Business Center. "Omdat de dagelijkse processen nog met de hand worden gedaan, was het echt tijd voor een digitaliseringsslag.

Bekijk case

“Wij hebben onze zaken graag goed voor elkaar, zowel in de advocatuur als in onze document- en printomgeving.

Janine Huijsman, Stafmanager ICT, Marketing & Facility Hekkelman advocaten

Business case

Verbrugge International

Verbrugge loopt als bedrijf vooralsnog niet voorop in digitalisering. Terwijl daar wel veel kansen liggen. Dit vindt Joost Visser, Head of Procurement. Daarom heeft hij het Ricoh Business Center om advies gevraagd. De digitale veranderagenda binnen Verbrugge International duurt meerdere jaren. Het Ricoh Business Center van Marco Verwoert is aangesloten als deskundige partij om digitale vernieuwing te brengen, te implementeren en te versnellen.

Bekijk case

“Ricoh denkt open mee, geeft adviezen en is waar nodig positief-kritisch. Veel partijen kunnen je ‘iets verkopen’, maar Ricoh koppelt advies aan constante executie”

Joost Visser - Head of Procurement Verbrugge

Business case

Oceanco

Bij Oceanco worden superjachten op maat gebouwd, met een lengte tot maar liefst 140 meter. Daarbij wordt uitgegaan van de visie van de eigenaar over hoe het jacht eruit moet zien en welke beleving het moet creëren. ‘Het perfecte jacht kan alleen het perfecte jacht zijn als het perfect is voor de eigenaar, luidt het credo van de Nederlandse jachtbouwer, die de luxe jachten wereldwijd levert’. ‘Alleen dan kunnen we zeggen: gebouwd door Oceanco’. Om dat ultieme doel te bereiken, maakt Oceanco niet alleen gebruik van het eigen ontwerpteam, maar gaat de organisatie met meer dan 300 vaste medewerkers ook regelmatig in zee met internationaal vermaarde jachtontwerpers. Door Hollands vakmanschap te combineren met geavanceerde techniek en innovatieve ideeën staat Oceanco bij klanten te boek als betrouwbare en creatieve partner die klantgerichtheid in de praktijk demonstreert.

Bekijk case

“We hebben nu een stabiele IT-omgeving waarin mensen prettig werken en ook op andere plekken dan kantoor op dezelfde manier kunnen werken.”

Jaap Kouwenhoven, directeur Knowledge & Innovation

Business case

Pre Wonen

Pré Wonen is een woningcorporatie met ongeveer 13.000 woningen in Haarlem, Beverwijk, Bloemendaal en Heemstede. De organisatie is mensgericht en beoogt huurders een gezond woonperspectief te bieden. De kerntaak van Pré Wonen is het zorgen voor betaalbare woningen, waarbij het doel is om uit te blinken in de dienstverlening in de sociale huisvesting. Zo’n 150 medewerkers zetten zich dagelijks in voor betaalbare huurwoningen voor huishoudens met een bescheiden inkomen. Daarnaast heeft Pré Wonen specifieke aandacht voor mensen die tussen wal en schip dreigen te vallen. Mensen naar wie niemand meer omkijkt; die door individualisering en vereenzaming geen sociale contacten meer hebben. Hun situatie beschouwt Pré Wonen als een maatschappelijk probleem, dat ook op het gebied van wonen om een oplossing vraagt.

Bekijk case

“Hoewel het een flinke klus was om de hele IT-omgeving naar de cloud te migreren, wist Avantage het project binnen het budget én binnen een uiterst krappe doorlooptijd te realiseren.”

Myron Nicholson, Manager Facilitair en ICT

Business case

Versa Welzijn

Met zo’n 260 medewerkers en ruim 2000 vrijwilligers biedt Versa Welzijn maatschappelijke zorg in de Gooi- en Vechtstreek, Eemnes en Baarn. Versa Welzijn is op allerlei gebieden actief en werkt intensief samen met inwoners, wijkverenigingen en diverse andere organisaties op het gebied van wonen, onderwijs, zorg en maatschappelijke dienstverlening. De organisatie bestaat uit een groot aantal multidisciplinaire teams die samenwerken in de verschillende wijken. Deze teams bestaan uit diverse professionals met specialisaties op het gebied van maatschappelijk werk, buurtwerk, sociaaljuridische dienstverlening, kinderwerk en meer. Versa Welzijn participeert ook in lokale en regionale samenwerkingsverbanden rond bijvoorbeeld stedelijke vernieuwing, buurt en beheer, sociale activering en crisisopvang. Zo draagt Versa Welzijn bij aan een sterke en veilige samenleving. 

Bekijk case

“Voor ons was het van wezenlijk belang dat onze medewerkers op elke plek op elk gewenst moment van de dag ongestoord hun werk konden doen. Dat was – naast alle andere voordelen – een belangrijke reden dat Avantage de IT-omgeving naar de cloud heeft gebracht.”

Ben van der Swalluw, Coördinator Services

Business & IT services: één aanspreekpunt

Van werken in de cloud tot volledige ontzorging van jouw printer- en softwarebeheer. Kies je voor een van onze Business & IT services? Dan kun je rekenen op uitgebreide service van onze experts en persoonlijk contact. Voor jou betekent dit: altijd één vast aanspreekpunt, waarbij je altijd terechtkunt met al je vragen

De voordelen van onze Business & IT services:

  • Flexibel, schaalbaar en op maat
  • Altijd één aanspreekpunt
  • Geen kapitaalinvesteringen nodig
  • Veilig en altijd up-to-date
  • Uitgebreide persoonlijke service

Meer informatie over Business & IT services

Ben je benieuwd naar de mogelijkheden en kansen van onze Business & IT services voor jouw organisatie? Ons team staat voor je klaar en helpt je graag met een advies op maat. Neem contact met ons op en laat je inspireren.